tirsdag 17. mars 2009

Vennskapsutveksling

Foto: Norma, Gaby, Alexander og Wendy tok i dag fly for første gang i sitt liv, og er nå på vei nordover mot Norge! Der skal de være 5 måneder, gjennom Vennskap Nord/Sør sitt utvekslingsprogram. Dette er fire flotte ungdommer fra Guatemala, som jeg har fått blitt godt kjent med gjennom ukentlig undervisning om norsk språk og kultur, og gjennom gode helger med vannkrig, dans og god mat:) Nervøs og stormende glad, vinket de meg hadet på flyplassen i dag, klare for å oppdage en ny del av verden!
Foto: Sist helg ble jeg invitert til avskjedsfest i Chimantenango, der venner og familie lagde festbord for ungdommene med mat fra hvert hjem;) Foto: På en stengt internettsjappe fortsatte festen med dans og godt humør til langt på natt:)
Foto: Alexander ga meg den flotteste hilsenen fra Guatemala jeg noen gang kunne fått! Med stor dyktighet har han malt meg sammen med ei lita jente fra Guatemala, som takk for jobben jeg gjør for barna og ungdommene her! Utrolig rørende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så godt å se deg Ingvild, selv om det er bare på internett. ser at du gjør en kjempejobb og at det skjer mye i livet ditt. Jeg vil gjerne treffe deg noen gang:)
STOOOR KLEM fra Polen
Natalia (Fra grenland FHS)

Aina Marie sa...

Hei Ingvild!

Så kjekt å lese bloggen din - som alltid er den til stor inspirasjon. Arbeidet du jobber med virker utrlog flott - og ja --- blir nesten litt målløs av beundring!
Ønsker deg alt godt videre (som 27 åring (GRATULERER))! Du er med i tankene!

Varm klem fra Aina Marie