mandag 17. november 2008

Vennskap Nord/Sør konferanse i Antigua

Med en liten stopp innom Patzun etter Xela, drar jeg videre til Antigua med min lille reisebag som for øvrig bare er pakket for en uke, ettersom planen var at jeg skulle tilbake til min base i hovedstaden etter Xela, men at planer stadig forandres har jeg heldigvis blitt vant til:)

3 dagers vennskapskonferansen i Antigua:
I Antigua ligger et vakkert gammelt kloster med en frodig liten hage. Her har mennesker fra både Norge, El Salvador, Nicaragua, Den Dominikanske Republikk og Guatemala funnet fram, for å delta på seminaret som Vennskap Nord/Sør arrangerer i samarbeid med FUNDATED. Mange dyktige mennesker er leid inn for å holde foredrag rundt temaet mangfold og utvikling, og deltakerne er vennskapsgrupper og skoler, som samarbeider med Norge om å utveksle gode ideer, ny kunnskap og fremfor alt et godt vennskap.
For første gang og til min store glede, er også kunst knyttet inn i dette kulturelle møtet. Mine oppgaver er derfor å lage en utstilling med kunsten som de ulike landene har med seg, være fotograf og male et oljemaleri som berører seminarets tema.
Foto: Lek og morro er en viktig ingredens:)
Foto: Mange gode foredrag...
Foto: ..etterfulgt av kreativt gruppearbeid! Foto: Ante Siri fra Finnmark og Damars fra Patzun mottar norsk melkesjokolade etter vel gjennomført foredrag om urbefolknngens utfordring og utvkling.
Foto: Guatemalas norske embassadør i engasjert prat med maya jentene.
Foto: Utstilling og salg av kunst fra ulike land.
Foto: Jeg monterte tegninger som "barna mine" i Patzun har laget, på postkort. Inntekten går til at vi kan kjøpe inn mer materiale.
Foto: Deltagere fra Kirkens Bymisjon kjøper her postkort. Fantastiske mennesker med mye visdom og varme!
Foto: Oljemaleriet blir til under nest siste seminardag, mens SPOR ungdommene holder meg med selskap:)
Foto: Tittel: "Spor mot frihet.. vekst og vilje!"

Ingen kommentarer: