fredag 19. september 2008

Fra vakre Antigua til store Guatemala City!

Tre uker i vakre Antigua med intensivt spanskkurs er over. Tre uker fylt til randen av ord, uttrykk og mye grammatikk. I prosessen med å lære et nytt språk kan jeg mange ganger føle meg som et barn... jeg må høre ordene om og om igjen -og i flere sammenhenger, etterape rare ordkombinasjoner, og så hive meg ut i det... Prosessen inneholder alt fra mye latter og store frustrasjoner over manglende uttrykksmulighet, til glede og begeistring over samtaler som etter hvert blir lengre og mer innholdsrike:)

I det jeg flytter meg over til den store hovedstaden, Guatemala City, og møter menneskene jeg skal jobbe med, føler jeg meg likevel fattig for ord. Praten går fort, og jeg må bruke all min energi til å dele ordene fra hverandre og plukke ut de jeg forstår. Samtidig er det mange nye personligheter å bli kjent med, og koder som skal knekkes. Heldigvis føler jeg meg rolig på at jeg skal kunne trives med denne gjengen i FUNDATED. Med gode milde øyne og store smil tar de varmt imot meg alle sammen, og gleden over å motta deres første volontør er stor!

Foto: Yolanda, lille Nicolas, Mariela og Mario Julio. Broren til Nicolas er dessverre ikke med på bildet. Hele familien jobber i FUNDATED.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra bilder Ingvild.
Ennio, Fra Guatemala.