onsdag 11. februar 2009

Tilbake på jobb :)

Vel uthvilt etter den gode juleferien, hoppet jeg tilbake i voluntørjobben med både gamle og nye oppgaver, som skulle planlegges godt og settes til liv:) Følelsen av å nå kunne jobbe med godt kjente mennesker, skjønne deres koder og manerer, vite hva arbeidet inneholder og kommunisere mye bedre på spansk, gjorde gleden av å være tilbake på jobb stor!!:) Den nye planen min for 2009 er like omfattende som spennende..
Mandag jobber jeg tidlig til sent på kontoret, der jeg underviser norsk og kultur for fire guatemalske ungdommer som kommer til Norge i slutten av mars, i tillegg til å delta på møter og gjøre formingsinnkjøp. Tirsdag jobber jeg om morgenen i slummen på en barneskole, der jeg har lek og forming med 25 småtasser, før jeg på ettermidagen har formingskurs med 35 unge mødre i en annen fattig koloni. (Støtten jeg har fra Stiftelsen Hannell dekker til nødvendig materiale!) Onsdag har jeg lagt inn en dag til å skrive rapport, blog, jogge tur, kose meg og pugge spansk her jeg bor, og slipper dermed to timer bilkø frem og tilbake fra kontoret:) Tidlig torsdag morgen reiser jeg tre timer med bussen til Patzun, der Damaris og jeg jobber med den samme ungdomsgruppen som før jul, og hvor jeg har ansvaret for ulike kreative timer. Fredag jobber jeg videre med ungdommene, og skal i tillegg skrive noen rapporter. Lørdag hjelper jeg til i skolen Cultura y Arte, som har lørdagsundervisning med Mayakunst på formiddagen, før jeg på ettermiddagen skal hjelpe til med å starte en ny speidergruppe i Patzun. Og søndag reiser jeg tilbake til hovedstaden, med tid til kirke og en tur på café:)
Vel.. Siden januar er en planleggingsmåned her, har jeg heldigvis fått tid til å lage planene for hvert sted ferdig, selv om jeg med erfaring fra Fundated vet at de må være fleksible;) Med dette programmet skal jeg i hvert fall ikke kjede meg, og jeg er ikke i tvil om at månedene frem mot sommeren vil gå fort.. dessverre! :)

Ingen kommentarer: